BVKB pieņēmis ekspluatācijā pirmo posmu  projektā "Igaunijas – Latvijas trešais 330kV starpsavienojums"

Attīstība

DJI_0953_SM.jpg

Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) pieņēmis ekspluatācijā AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) attīstības projekta "Igaunijas – Latvijas trešais 330kV starpsavienojums" pirmo 330 kV elektrolīnijas posmu. Ekspluatācijā pieņemtais posms ir 28 kilometru garš, uzbūvēts Rūjienas novadā no Igaunijas robežas līdz esošajai līnijas Aloja – Rūjiena trasei.

Kopumā elektropārvades līnija ir pabeigta arī Mazsalacas, Burtnieku, Alojas un Limbažu novados, par šiem posmiem tiek gatavota dokumentācija līnijas posmu nodošanai ekspluatācijā. Līnijas izbūves darbi citos posmos ir iegājuši nobeiguma fāzē un jau šogad jauno līniju plānots ieslēgt zem sprieguma, bet dokumentāciju, kas nepieciešama tās nodošanai ekspluatācijā, plānots sagatavot nākamā gada sākumā. Patlaban būvniecības darbi notiek vairs tikai ar topošo dzelzceļu "Rail Baltica" kopīgajā līnijas posmā.

Projekta "Igaunijas – Latvijas trešais 330kV starpsavienojums" būvniecībā plānots ieguldīt 84 milj. EUR, no kuriem ap 62% ir Eiropas Savienības Infrastruktūras savienošanas finanšu instrumenta (CEF) līdzfinansējums. Projekta ietvaros paredzēts izbūvēt 330 kV augstsprieguma elektropārvades līniju no Rīgas TEC-2 līdz Igaunijas robežai 176 kilometru garumā: jauna elektropārvades līnija aptuveni 28 kilometru garumā tiks būvēta no Igaunijas robežas līdz esošajam elektropārvades līnijas koridoram posmā Rūjiena-Aloja, tālāk to turpinot pa esošās 110 kV līnijas koridoru gar Aloju, Limbažiem un Skulti līdz Saulkrastiem. Savukārt tālāk līnija tiks izvietota blakus topošajam “Rail Baltica” dzelzceļam.

Projekta ietvaros paredzēts arī veikt apakšstacijas TEC-2 paplašināšanu, savukārt Igaunijas pārvades sistēmas operators “Elering” izbūvēs šīs līnijas daļu Igaunijas teritorijā līdz apakšstacijai Kilingi-Nōmme. Elektropārvades līnijas projektēšanas un izbūves darbus veic pilnsabiedrība "EE-LV Interconnection", ko veido Latvijas SIA "Elko", Polijas a/s "SELPOL" un Igaunijas a/s "LEONHARD WEISS ENERGY", savukārt darbus apakšstacijā TEC-2 veic "Empower AS filiāle Latvijā". Līnijas izbūve tikai aizsākta pērn un noslēgt projektu plānots 2021. gadā sākumā.

Ņemot vērā projekta nozīmīgumu, Ministru kabinets ir noteicis tam nacionālo interešu objekta statusu. Nacionālo interešu objekta statusa piešķiršana ir veids, kādā valsts realizē politisko izšķiršanos saistībā ar plānoto valsts attīstību enerģētikas jomā un uzņemto starptautisko saistību izpildi.lv_cef_cofinancing_0.png